České podcasty mění svou vizuální tvář

Podcasty v Česku už dávno nejsou okrajovou záležitostí. Z formátu, který dříve oslovoval jen hrstku nadšenců, se stal mainstream, který dnes poslouchá většina Čechů. A když se mění samotný formát, musí se změnit i značka, která ho zastřešuje.

Jiří Vicherek
18.09.2025
České podcasty mění svou vizuální tvář

Podcasty se ukazují jako ideální formát nejen pro osobní rozvoj a vzdělávání, ale také pro zájmové aktivity a zábavu. Podcasty dnes poslouchá většina Čechů a ty nejlepší mají proto moc určovat trendy a ovlivňovat veřejné mínění.České podcasty tak už nejsou jen databází pořadů. Stavíme z nich platformu, která propojuje tvůrce, posluchače i značky. České podcasty jsou středobodem podcastové scény a my si uvědomili, že naše vizuální identita potřebuje vyrůst spolu s celým médiem.

Od loga ke strategii

Prvním krokem byl Applifting workshop vedený Filipem Kirschnerem, který otevřel klíčové otázky a nasměroval celý proces. Na tuto fázi navázala spolupráce Terezy Tiller a Tomáše Mairycha z Appliftingu, během níž vznikla nová identita a vizuální jazyk značky. Hledali jsme styl, který bude sebevědomý, zapamatovatelný a hravý. Stejně jako samotné podcasty.

Základ našli v jednoduché větě: Kolik podcastů znáš, tolikrát jsi člověkem. Na tomto mottu dnes stojí celá značka. Silná typografie a motiv megafonu připomínají, jak důležitý prostor podcasty mají. V textech se zase objevuje hravost, která pracuje s češtinou, rčeními i lidovou tradicí.

Design, který funguje i offline

Novou tvář jsme poprvé ukázali 7. května 2025. Během léta se vizuál objevil na webu, sociálních sítích i v newsletterech a rychle se ukázalo, že funguje i offline. Samolepky na Podcast roku zmizely během pár minut a staly se symbolem celé komunity. Identita tak potvrdila, že funguje nejen jako designový prvek, ale i jako značka, která dokáže sjednocovat.

Atraktivnější pro partnery

Rebranding ale nebyl jen estetickou změnou. Přinesl konkrétní výsledky. Atraktivita značky z pohledu inzerentů vzrostla více než pětinásobně a investice partnerů se drží na úrovni, která byla ještě před rokem nepředstavitelná. Nový web s prémiovým vzhledem se prodává snáz a partneři v Českých podcastech vidí větší potenciál než kdy dřív.

České podcasty dnes vypadají tak, jak znějí: odvážně, hravě a s jasným názorem. Rebranding pro nás není tečkou, ale začátkem nové etapy, v níž podcasty dostávají prostor, jaký si v Česku zaslouží,“ dodává Tereza Tiller.

České podcasty
rebranding
podcasty 2025
audio obsah
mediální trh ČR
tvorba podcastů