Mateřídouška je ikonický český časopis pro děti, který na českém trhu působí téměř 80 let. V posledních letech však Mateřídouška čelila novým výzvám a v konkurenci dětského obsahu ztrácela na síle. Proto jsme se jí se Zdeňkou Chocholoušovou v čele rozhodli restartovat, odkázat se na tradici a vrátit tištěné verzi její prémiovost. Zároveň jsme Mateřídoušku povýšili na mediální platformu, která i díky spolupráci s Pigy oslovuje rodiče a děti napříč mediatypy.
Mateřídouška je ikonický český časopis pro děti, který na českém trhu působí téměř 80 let. V posledních letech však Mateřídouška čelila novým výzvám a v konkurenci dětského obsahu ztrácela na síle. Proto jsme se jí se Zdeňkou Chocholoušovou v čele rozhodli restartovat, odkázat se na tradici a vrátit tištěné verzi její prémiovost. Zároveň jsme Mateřídoušku povýšili na mediální platformu, která i díky spolupráci s Pigy oslovuje rodiče a děti napříč mediatypy.
Mateřídouška v průběhu posledních let čelila silné konkurenci obsahu pro děti. Hledala proto novou vizi a směr, aby i nadále oslovovala své čtenáře. Pod vedením Zdeňky Chocholoušové dostala Mateřídouška novou energii, aby mohla dál vzkvétat. Nejen v tisku, ale napříč moderními mediatypy, a nejen u dětí, ale také u jejich rodičů.
Vrátili jsme se ke kořenům, k tradici, kterou v průběhu let časopisu vtiskly osobnosti jako jsou František Hrubín, Josef Lada, Ondřej Sekora, Jiří Trnka, Adolf Born, Václav Čtvrtek, Jiří Žáček a mnoho dalších. Obnovili jsme ikonické logo, kompletně změnili vizuální styl a začali spolupracovat se současnými předními českými ilustrátory. Zároveň jsme dali prostor delším formátům textů, které pomáhají dětem zpomalit a ponořit se do příběhů. Nová Mateřídouška staví na čtení, objevování a radosti z poznávání.
Přestože stavíme na kvalitě samotného printu a časopis je pro nás středobodem, úspěšné médium v dnešní době potřebuje také podporu digitálních kanálů. Aktivně proto oslovujeme děti i rodiče na Instagramu, Facebooku, TikToku a YouTube.
Vznikl také nový web, jehož hlavním účelem ale není budování rozsáhlého obsahového portálu, ale rozcestníku, místa, kam můžeme efektivně vést publikum z online kampaní, rádiových reklam, eventů a dalších marketingových aktivit.
Zatímco rodiče Mateřídoušku dobře znají, pro mnoho dětí nejsme takový lovebrand. Kromě návratu k tradici pro nás bylo důležité podpořit Mateřídoušku tváří, kterou znají. Vznikla proto naprosto unikátní spolupráce s devítiletou herečkou Adélkou Hesovou, známou například ze seriálů ZOO, Kamarádi, z pražských divadel a muzikálů nebo dokonce z hollywoodského filmu nominovaného na čtyři Oscary - Nosferatu (2025). Z Adélky se stal jeden z klíčových brand assetů Mateřídoušky, má prostor v samotném časopise, je hlavním tahákem našich eventů, hlavě ale stojí moderátorsky za podcastem „Adélka a hvězdy“, který se rychle stal naším nejúspěšnějším digitálním tahákem. Adélka v něm zpovídá známé osobnosti nejen z dětského světa, například Lollipopz, Štístka a Poupěnku, Rebelky, Honzu Bendiga, Marka Lamboru, Natálku Grossovou, Milana Peroutku nebo Tomáše Kluse. Digitální obsah přizpůsobujeme přáním dětských fanoušků, jeho šíření podporujeme pomocí influencerů a komunit maminek.
Od roku 2010 má Zdeňka na starost projekt Pigy, který byl původně koncipován jen jako dětské rádio, ale mnoho let je samostatnou ziskovou značkou, která v dětském světě úspěšně působí skrze vlastní rádia, podcasty, weby, tábory, merchandising nebo desítky eventů ročně. Díky tomu viděla potenciál Mateřídoušky, důležitost prorazit do moderních mediatypů, i výhodu ambasadora značky. Mateřídouška proto se značkou Pigy úzce spolupracuje a díky tomu dokážeme oslovit rodiny napříč tiskem, rádiem, online světem, SOME i živými akcemi. Spolupráce Mateřídoušky a Pigy přináší synergii i v oblasti obsahu, eventů, marketingu, ale především obchodu, kdy díky společně rozšiřují možnosti pro naše obchodní partnery.
Partnerům nabízíme možnost oslovit cílovou skupinu dětí a hlavně jejich rodičů napříč mediatypy, mediálními formáty i eventy. Mnohem více tak navazujeme strategické dlouhodobé spolupráce. Samotná Mateřídouška v současné době pracuje s menším počtem inzertních stran, aby si zachovala prémiový charakter. Snažíme se, aby inzerce přirozeně zapadala do konceptu časopisu a mnohem více tak přistupujeme k obsahovým spolupracím na míru. Inzerce se díky tomu stává součástí obsahu, je lépe přijímána a navíc lépe funguje.
Mezi nové formáty spolupráce patří třeba advertorial hry ve spolupráci s Dermacolem, kdy redakce připravila zábavnou hru “Pěnovou jízdu”, která vtáhne do hry děti a rodiče. Pro BioGaiu od EwoPharmy redakce vymyslela kreativní koncept s edukativním přesahem. Nejzajímavějším konceptem byla synergická kampaň s INKEE, která zapojila Adélku Hesovou, i její podcast, značku Pigy, ale také samotná rádia. Díky úzké spolupráci s obchodními odděleními nabízíme klientsky zajímavé balíky, které kombinují tisk, on-line, SOME, dětská rádia i eventy. Mateřídouška tak již není jen časopis, ale stala se mediální platformou, která oslovuje celé rodiny.
Na nové podobě Mateřídoušky spolupracuje desítka lidí, kteří do projektu vložili a stále vkládají svou energii i srdce. Ilustrátor Jan Vajda vytvořil novou vizuální podobu inspirovanou ladovskou estetikou. Redakční vedení a ilustrátorský rozvoj řídí Zuzana Pavésková. Obchodní a marketingovou podporu zajišťují Patrik Hauf, Lucie Hronková, Tereza Melicharová nebo Tereza Pidrmanová. S pomocí Libora Berky se daří Mateřídoušku dostávat mohutněji ke čtenářům v tradičním prodeji, a díky Tereze Tiller se dostává do povědomí přes nové digitální platformy jako jsou web materidouska.cz nebo iKiosek. V neposlední řadě patří poděkování celému týmu, který Mateřídoušku posunul směrem k nové generaci čtenářů.
Letos oslaví Mateřídouška 80. narozeniny a my věříme, že to nejsou její poslední kulatiny.
Naše práce má každodenní dopad na miliony lidí, a to nejen v Česku. A přestože nejsme startup, technologie a inovace produktů jsou náš denní chleba. Neustále hledáme kolegy, kteří by chtěli tvořit budoucnost obsahu.
Rychlost, stabilita a promyšlená architektura
Detail, responzivita a čistý kód v jedné linii
Data, algoritmy a kód, který mění obsah v zážitky
Frontend, backend a dokonalá symfonie kódu