Když jsme se před rokem a půl poprvé potkali nad redesignem iSportu, bylo nám jasné, že tahle změna nebude malá. Redesign druhého největší webu našeho vydavatelství byl strategickou investici, která odpovídá jeho mediálnímu významu a vysokým očekáváním jeho redakce i publika. Přinesl nový vzhled, nové funkce i nové možnosti monetizace obsahu.
Když jsme se před rokem a půl poprvé potkali nad redesignem iSportu, bylo nám jasné, že tahle změna nebude malá. Redesign druhého největší webu našeho vydavatelství byl strategickou investici, která odpovídá jeho mediálnímu významu a vysokým očekáváním jeho redakce i publika. Přinesl nový vzhled, nové funkce i nové možnosti monetizace obsahu.
iSport se v průběhu let stal jedním z největších sportovních webů v Česku. Díky bohatému obsahu si vybudoval silnou základnu fanoušků, ale s jeho růstem začala původní struktura narážet na své limity. Potřebovali jsme ji upravit tak, aby web zůstal přehledný a dál dobře fungoval v původním rozsahu. Přinesli jsme lepší rozložení článků, zvýraznění exkluzivního obsahu a jednodušší navigaci jak na desktopu, tak hlavně na mobilu.
iSport má totiž největší podíl čtenářů na mobilních zařízeních ze všech sportovních magazínů, takže jsme se soustředili na to, aby byl web plně responzivní a hlavně svěží a rychlý. Dali jsme si hodně záležet, abychom uživateli naservírovali ten nejlepší obsah hned na první obrazovce, jak na desktopu, tak telefonu.
Při redesignu jsme přitom vycházeli nejen z množství uživatelských a webových dat, ale také kvalitativních rozhovorů.
Když sledujete zápas v televizi, čekáte, že se vám výsledek na webu aktualizuje téměř okamžitě. Starý web v tomto zaostával a výsledky se zde ukazovaly se zpožděním. Proto jsme se pustili do technologického upgradu – nově běží výsledková sekce na websocketech a aktualizace se tak dějí v reálném čase. Uživatel už nemusí refreshovat stránku, aby viděl změnu skóre, a zpoždění proti živému zápasu je minimální.
Přibyly také nové formáty – například Stories, které reagují na rychlý způsob konzumace obsahu. Rozšiřujeme i vertikální videa, abychom byli blíž mladšímu publiku, ale zároveň si udrželi věrné fanoušky hokeje a fotbalu, kteří tvoří jádro naší komunity.
Videobsah je pro nás zásadní, proto jej dál rozšiřujeme. Zároveň se snažíme, aby web zapadal do celého ekosystému kolem značky, typicky větší provázanost obsahu i formátů s populárními projekty iSport Fantasy nebo Tipovačkami.
Redesign jakéhokoliv rozsáhlého webu obvykle znamená dopad na jeho návštěvnost, v lepším případě krátkodobý. Jsme proto nadšení, že v případě redesignu iSportu se nám podařilo udržet čísla na stejné úrovni jako před změnou a v některých částech dokonce sledujeme již nyní mírný růst. Výsledky naznačují, že nový web dobře reaguje na uživatelské chování a že úpravy ve struktuře i výkonu měly smysl.
Klíčovým faktorem tohoto úspěchu byla úzká spolupráce s redakcí, která iSport tvoří každý den a zná svůj obsah i publikum. Kvalitní obsah je základ a právě díky redakční expertíze se podařilo přenést silné stránky původního webu do nového prostředí, dát jim prostor vyniknout. Nová platforma nyní umožňuje efektivnější práci s obsahem, vyšší flexibilitu a přehlednější distribuci toho nejdůležitějšího k uživateli.
Nový design je vidět na první pohled – zmizela původní kombinace barev a iSport dostal modernější, svěží vizuální kabát, který ale stále odkazuje na tradici.
Součástí změny je také jednotný styl infografik, které dnes používáme napříč webem – ať už v detailech článků, nebo během velkých sportovních událostí, jakou bude například letošní mistrovství světa v hokeji.
Zároveň jsme vytvořili nové plochy pro nativní spolupráci s partnery, aby reklama byla nejen funkční, ale i přirozeně zapadala do prostředí webu. Spolu s obchodním týmem jsme vytvořili podklady pro další smysluplnou monetizaci – ať už skrze infografiky nebo nativní spolupráci s pořady jako jsou Liga naruby, Zimák, Fight nebo Centerkurt. Hledáme cesty, jak partnerství integrovat přirozeně, bez rušení čtenářského zážitku.
Kudos patří samozřejmě celému týmu, bez kterého by to nešlo. Ač se připojila až v průběhu, tak mé osobní díky patří Tereze Tišlerové, která výrazně posílila projektové vedení. Velké díky patří také celé redakci, v čele s Lukášem Tomkem a Petrem Adamem, kteří byli od začátku součástí všech klíčových rozhodnutí.Na UX a UI pracovali David Žák, Tereza Ejemová a Mária Čapková, vývoj zajistili za frontend Martin Lipan, Jan Antoš, Martin Porjanda, Matúš Garay, Patrik Medek a Luděk Rájecký, za backend Michal Kubec a Ondřej Hájek.
Tahle synergie lidí napříč produktovým, vývojovým i redakčním světem se nakonec propsala do výsledku, který dnes vidí stovky tisíc čtenářů denně. Právě pro ně web dál tvoříme, nyní pracujeme například na výraznějším doporučování obsahu a dalších funkcích, které snad budou u našich uživatelů skórovat stejně jako nový design.
Naše práce má každodenní dopad na miliony lidí, a to nejen v Česku. A přestože nejsme startup, technologie a inovace produktů jsou náš denní chleba. Neustále hledáme kolegy, kteří by chtěli tvořit budoucnost obsahu.
Rychlost, stabilita a promyšlená architektura
Detail, responzivita a čistý kód v jedné linii
Data, algoritmy a kód, který mění obsah v zážitky
Frontend, backend a dokonalá symfonie kódu