Opinio podporuje tvůrce
Spustili jsme platformu pro tvůrce - Opinio. Tvůrcům nabízíme možnost využít nejen technologickou platformu pro placený obsah a správu komunity, ale také produkční zázemí, obsahovou expertízu a komunikační možnosti mediálního domu Czech News Center.
Vize: platforma i servis v jednom
Platforma Gazetisto, předchůdce Opinia, vznikla v roce 2021 jako projekt zaměřený na novináře, postupně se ale ukázalo, že tento směr je příliš úzký. Po jejím převzetí Michalem Gabrielem proto dostala novou podobu i jméno: Opinio.
Zatímco jiné platformy staví na funkcích, ambicí Opinia je kombinovat technologický produkt s know-how a službami, které ostatní platformy nenabízí. Od profesionálního produkčního zázemí v pražském Hagiboru, přes obsahovou a mediální expertízu, až po to nejdůležitější - marketingovou distribuci v rámci vlastních mediálních kanálů.
Tvůrcům díky tomu Opinio nenabízí pouze web s platební bránou, ale přímou spolupráci s jedním z největších českých mediálních domů. „Naší inspirací je model hudebních labelů, cílem je poskytnout vše potřebné pro úspěch tvůrců, ať jde o nové talenty nebo veřejně známé osobnosti, které chtějí rozšířit svůj byznys o nové obsahové produkty,” dodává Michal Gabriel.
Co tvůrci získají
Cílem je podpora začínajících a středně velkých tvůrců s růstovým potenciálem. Opinio není nástroj, ale plnohodnotný byznys partner, který tvůrcům vedle technologické platformy nabízí navíc:
produkci ve studiích,
grafiku a kreativní servis,
konzultace a mentoring, včetně pomoci s monetizací,
a také růst publika skrze marketingovou podporu, reklamy v naší obsahové síti, PR podporu na našich webech, audio/video obsahu, v rádiu i tisku.
Spolupráce přitom není nikterak omezena exkluzivitou, tvůrci tak mohou volně působit i na jiných platformách jako jsou právě HeroHero nebo Forendors.
Konkrétní spolupráce
Mezi první spolupráce s nezávislými tvůrci, které již nyní sklízí úspěch, patří například Petr Mareš, se kterým produkujeme CEO Talks Blueprint, nebo Wendy Tomšů a Women Talks.
Zároveň není propozice Opinio omezena na klasické podcastové nebo video formáty. Už teď máme za sebou spolupráce s B2B firmami, pro které jsme zajišťovali kompletní produkci včetně moderace a výstupů pro sociální sítě.
Synergie a efektivita
Opinio buduje produkční centrum, jak pro interní, tak externí tvůrce. „Využíváme našich studií, techniky a produkční kapacity, centralizujeme obsahové a mediální know-how. Díky tomu můžeme pružně pokrývat potřeby redakcí i komerčních projektů a podle poptávky je dále rozšiřovat. Našim hlavním cílem do konce roku je nábor nových tvůrců a skrze ně také radikální meziroční růst příjmů z předplatného. Pracujeme také na možnosti cross-sellu v rámci platformy,” doplňuje Michal Gabriel.
Na naplnění vize Opinia se kromě Michala Gabriela podílí celý tým expertů různého zaměření, například Jan Weisser, Ladislava Rákosníková, Lubomíra Kováčová a Nikola Malinková.