Velký cover - 1440x604
Jiří Vicherek
09/06/2025

Mateřídouška se vyprodala za tři dny po půl roce příprav

Květnové číslo připravoval tým Mateřídoušky jako jedno z nejdůležitějších v celém roce. Vychází v období, kdy rodiče hledají inspiraci, jak s dětmi smysluplně prožít prázdniny, zároveň jde o páté číslo po letošní zásadní proměně. Mateřídouška proto přišla s dárkem ve formě vstupenky do parku Mirákulum. Zájem o květnové číslo předčil očekávání, vyprodal časopis na většině míst a udělal z Mateřídoušky téma číslo 1 v online skupinách pro rodiče.

Květnové číslo připravoval tým Mateřídoušky jako jedno z nejdůležitějších v celém roce. Vychází v období, kdy rodiče hledají inspiraci, jak s dětmi smysluplně prožít prázdniny, zároveň jde o páté číslo po letošní zásadní proměně. Mateřídouška proto přišla s dárkem ve formě vstupenky do parku Mirákulum. Zájem o květnové číslo předčil očekávání, vyprodal časopis na většině míst a udělal z Mateřídoušky téma číslo 1 v online skupinách pro rodiče.

Mateřídouška se znovu stává nejen časopisem plným čtení, ale i místem, kde děti a rodiče objevují nové zážitky. Mateřídouška se totiž na začátku roku vrátila ke své tradici, posílila důraz na kvalitu a začala si budovat novou pozici na trhu (o této změně si přečtěte přímo od manažerky značky Mateřídouška Zdeňky Chocholoušové). Aby byla Mateřídouška úspěšná, potřebuje silné partnery. Právě proto se redakční i obchodní tým intenzivně věnuje budování partnerství se značkami, které sdílejí stejné hodnoty a mají co nabídnout nejen dětem a jejich rodičům. Jedním z klíčových výsledků této práce je spolupráce s parkem Mirakulum, největším zábavně-naučným areálem pro rodiny s dětmi v celé České republice.

Tato spolupráce se promítla do květnového čísla, které nabídlo čtenářům mimořádný dárek, a to vstupenku do parku Mirakulum v hodnotě 420 korun. Přesto se podařilo zachovat standardní prodejní cenu časopisu, tedy 59 korun. Číslo nebylo přitažlivé jen dárkem, ale přineslo i atraktivní obsah, včetně plakátu nového filmu Stitch nebo rozhovoru ambasadorky Adélky s oblíbeným hercem Markem Lamborou.

Zájem byl obrovský. Předpokládalo se, že květnové číslo bude silné, a tým byl připraven na vysoký prodej. Ale to, co následovalo, předčilo všechna očekávání. Květnová Mateřídouška zaznamenala rekordní čísla v celé své historii.

Na některých místech byla vyprodaná už v den vydání, jinde zmizela z pultů během tří dnů. Zájem nebyl jen ve trafikách. Časopis se stal doslova virálním tématem v diskusních fórech a rodičovských skupinách na sociálních sítích. Stovky rodičů si o ní psali, tématem se zabývali média, weby zaměřené na výhodné akce, ale také influencerky a Youtubeři.

Z Mateřídoušky se během dnů stal fenomén. Poptávka po novém čísle neunikla ani pozornosti přeprodejců, kteří se přivydělávají nákupem exkluzivních lístků na koncerty nebo tenisek. Reakce týmu na situaci byla naštěstí rychlá. Sestavil tým pro krizovou komunikaci, který měl za cíl odpovídat na dotazy rodičů dychtících po novém čísle napříč všemi kanály, od e-mailu a sociálních sítí až po zákaznickou podporu Mirakula a komunikaci s distribucí. Zároveň se ihned rozhodlo pozastavit všechny plánované marketingové aktivity.

Týmu Mateřídoušky se podařilo dosáhnout mnohem víc, než původně plánoval. Vedle strategického partnerství a rekordního prodeje přineslo květnové číslo i nečekaně silné posílení znalosti značky. Spousta rodičů a jejich dětí Mateřídoušku znovuobjevila. Díky tomu, že obálka květnového čísla zaplavila diskusní fóra, facebookové skupiny i Instagram, výrazně zvedlo povědomí o značce právě tam, kde na tom nejvíc záleží - mezi současnými rodiči. Zájem se již nyní projevuje na výrazném nárůstu počtu předplatitelů.

Velká gratulace celému týmu. A my se už teď těšíme, s čím přijdou příště. Něco se prý chystá.

Přidej se k nám.

Naše práce má každodenní dopad na miliony lidí, a to nejen v Česku. A přestože nejsme startup, technologie a inovace produktů jsou náš denní chleba. Neustále hledáme kolegy, kteří by chtěli tvořit budoucnost obsahu.

PHP Backend Wizard

Rychlost, stabilita a promyšlená architektura

Začni s námi pracovat
Frontend Wizard

Detail, responzivita a čistý kód v jedné linii

Začni s námi pracovat
AI Core Developer

Data, algoritmy a kód, který mění obsah v zážitky

Začni s námi pracovat
Fullstack Wizard

Frontend, backend a dokonalá symfonie kódu

Začni s námi pracovat