Reflex slaví 35 let rozbíjení bublin
Reflex přichází s kampaní, která má jasný názor, silný vizuál a úspěšně přitahuje pozornost veřejnosti i odborníků. V hlavní roli? Bubliny. Výroční kampaň si vysloužila první místo v pravidelné rubrice Reklamní kati na serveru Mediář. Vznikla přitom kompletně in-house pod kreativním vedením Tomáš Kubizňák.
V rámci oslav 35 let fungování se Reflex připomíná veřejnosti kampaní „Rozbíjíme bubliny”. „Rozbíjíme bubliny‘ je super claim a celý koncept je výrazný, zajímavý a moderně zpracovaný. Konečně inhouse kampaň, ke které se někdo postavil profesionálně a s hezkým výsledkem,“ řekl o kampani Marek Nieslanik z agentury Fairy Tailors v rámci pravidelné rubriky Reklamní kati na serveru Mediář. Reflex zde skončil první před Seznamem a dalšími X aktuálními spoty a potvrdil kreativní sílu našeho in-house týmu.
Návrat ve velkém stylu
Základní idea kampaně vychází z hesla „Rozbít bublinu“. Symbolický motiv skleněných bublin, které praskají pod tlakem novinářského hledáčku, měl od začátku za cíl ukázat společenskou roli Reflexu za pomoci výrazných emocí a silné vizuality.
„Reflex je pro mě srdcovka. Už na vysoké škole jsme ho rozebírali jako médium s výrazným rukopisem. Chtěl jsem vytvořit koncept, který by reflektoval jak publicistické, tak brandové poslání magazínu. Myšlenka rozbití bublin nejvíc zarezonovala se značkou, s vedením i s tím, jak Reflex vnímám já sám,“ popisuje vznik konceptu Tomáš Kubizňák. Cílem bylo ukázat Reflex jako nástroj, který tyto bubliny umí prasknout a otevřít pohled za jejich hranice. A to se opravdu povedlo.
In-house, ale na plný pecky
Podobné kampaně vznikají většinou ve spolupráci s externími agenturami, v případě Reflexu však proběhla tvorba komplet in-house Na rozdíl od řady brandových kampaní neoslovil CNC externí agenturu. Tvorba proběhla v rámci interních týmů. Klíčovou roli sehrála úzká spolupráce s brand manažerkou Reflexu Nikolou Navrátilovou, která v roli dramaturgyně a copywriterky kampani vtiskla jasný oblouk a osobitý jazyk.
„Vznikla synergie mezi interními kreativními týmy, šikovným managementem a několika zkušenými externisty. Právě tahle kombinace umožnila projekt realizovat rychle, kvalitně a zároveň s osobním vkladem všech zúčastněných,“ říká Kubizňák a dodává, že in-house přístup zajistil nejen rychlost, ale i autenticitu sdělení.
Natočeno za jediný den
Spot vznikl během jediného dne. A vše muselo klapnout na první dobrou - od pečlivě připravených slow-motion záběrů až po detaily, které se dolaďovaly v postprodukci. Třeba rozbití skleněných bublin vzniklo až ve střižně. „Museli jsme zvládnout celé natáčení během jediného dne, což zpočátku působilo jako výrazné omezení. Ale právě tenhle tlak vedl k mimořádně koncentrované a energické atmosféře. Limit se tak proměnil v přednost,“ dodává Kubizňák.
Na postprodukci se podíleli Jiří Rupprecht a Ondřej Veselý, kteří vizuálu dodali výtvarný finish a digitální efekty. Skutečné sklo se kombinovalo s digitálními prvky tak, aby výsledek působil realisticky, ale zároveň symbolicky. Díky efektům se podařilo spojit křehkost s razancí, což bylo klíčové pro celkové vyznění spotu. To bylo také jedním z nejsložitějších momentů natáčení - režírovat herce, který měl na hlavě masivní skleněnou kouli. „Vyráběla se na míru, měla přívod kyslíku i vlastní cirkulaci vzduchu. Byla zvukotěsná, takže jsme museli komunikaci přizpůsobit a efekty pak doladit velmi opatrně, aby výsledek nepůsobil přehnaně.“
Kampaň s koulema
Reflex se díky této povedené kampaně připomněl jako značka, která je i po 35 letech na trhu stále relevantní a umí být stále velmi ostrá. Ukázal, že mediální značka může dělat kampaně, které mají koule.
Poděkování patří celému týmu. Konkrétně Ctirad Svoboda, Pavel Renčín, Lubor Zoufal a Nikola Navrátilová. „Jejich nápady, zpětná vazba a přesně mířené rady nám strašně pomohly. Bez nich by tenhle projekt nikdy nevypadal tak, jak vypadá,“ uzavírá Kubizňák.