Webová analytika: neviditelná, ale klíčová

Tým kolem Petra Šipuly zajišťuje, že vše, co se na webech CNC děje, máme přesně a spolehlivě změřené. Stojí na začátku datových procesů týkajících se měření provozu na webech a stará se o to, aby se každé kliknutí, každý view a každá interakce správně zaznamenala. Právě díky nim máme v CNC kvalitní datový základ pro práci redakcí, produktových týmů i obchodních rozhodnutí.

Jiří Vicherek
16.07.2025
Linkedin

Tříčlenný tým webové analytiky v čele s Petrem Šipulou má v CNC zásadní roli. Stojí na začátku datových procesů týkajících se měření provozu na webech a stará se o to, aby se každé kliknutí, každý view a každá interakce správně zaznamenala. Právě díky nim máme v CNC kvalitní datový základ pro práci redakcí, produktových týmů i obchodních rozhodnutí.

Naše práce je často neviditelná, a to je vlastně dobře. Když všechno funguje hladce, je to známka toho, že jsme nastavili měření správně. I přes redesigny, technologické změny a každodenní vývoj držíme systém v chodu,“ říká Petr.

Server-side GA4: Méně nákladů, víc kontroly

Webová analytika v CNC běží na Google Analytics 4, ale ne v běžné podobě. Tým používá server-side řešení, které jim umožňuje větší flexibilitu, nižší náklady a lepší ochranu dat. Data z webů nejdou přímo do GA, ale přes vlastní server, které je takové nádraží kde rozhoduje co se kam pošle. Třeba do Big Query, kde se poté data čistí a agregují. 

Díky tomu máme plnou kontrolu nad tím, co se sbírá a jak se s tím dál pracuje. A navíc jsme si díky tomu mohli vybudovat vlastní systém real-time analytiky, který je velmi efektivní jak funkčně, tak finančně.“

Co všechno tým řeší?

Technologicky pracují hlavně s SQL, Javascriptem a Pythonem. Pro reporty je důležitá datová kvalita. Starost o ni je důležitou součástí činnosti týmu. Tomu mimo jiné napomáhá i automatizované testování měření webů.

web analytics
Google Analytics 4
real-time analytics
analytika
web