velky-2
Barbora Drozdová
06/05/2025

Všechno, co jste kdy chtěli vědět o svých uživatelích a obsahu, přehledně a automatizovaně

V našich redakcích pracují stovky lidí. Mají různé role, různá publika, věnují se různým tématům, ale přece jen mají jedno společné: každé ráno najdou ve své emailové schránce alespoň jeden report od našeho týmu obsahové analytiky. Jak tyto reporty vznikají, proč je tvoříme a co z nich redaktoři zjistí?

Naši Business intelligence sekci tvoří celkem čtyři specializované týmy:

1. Integrační a reportingový tým

2. Tým webové analytiky

3. Tým datové žurnalistiky

4. Náš tým obsahové analytiky

Náš tým se stará o podporu redakcí a produktových manažerů, aby měli všechna potřebná data a insighty jak pro každodenní práci, tak strategická rozhodnutí. Zatímco dříve jsme fungovali více decentralizovaně a redakce měly k dispozici vlastního analytika, dnes fungujeme jako jeden tým napříč tituly a projekty.

Desítky reportů denně

Pracujeme s daty z více než padesáti různých zdrojů a klíčové jsou pro nás hlavně Google Analytics, GTM, NetMonitor, SimilarWeb nebo údaje o čtenosti z MediaProjektu.

Tyto data pak dáváme dohromady, vytváříme smysluplné pohledy, hlavně je ale interpretujeme pro potřeby redakcí, tak ať redaktoři mají všechny důležité informace pro svou práci.

Redaktoři mají přístup k datům hned na několika místech. Mohou se dívat v reálném čase na data v platformě IO, zároveň mají přístup jako většina lidí u nás k veškerým důležitým reportům v Tableau. 

Abychom jim však dali co nejlepší servis, posíláme jim reporty přímo do mailu. Každý redaktor tak dostává každý den na email report vytvořený v Tableau z předchozího dne o tom, jaké články se nejvíc četly. Tím, že se určité trendy a témata periodicky vrací, dáváme do reportu i sekci o tom, jaký obsah měl největší čtenost a sledovanost před rokem. Jednou za týden dostanou redaktoři i vlastní autorský report, o tom, jak úspěšný byl jejich obsah, který článek fungoval a který ne.

Zároveň tvoříme i velké reporty, kde tvůrci najdou skutečně všechno: návštěvnost, co se nejvíc čte, jak jsou loajální uživatelé a odkud na web chodí. A samozřejmě kromě automatizovaných reportů také mnoho reportů na míru, typicky podklady pro redesign webu nebo změnu obsahové strategie.

Kvalitativní data dokreslují obrázek

Velká část naší práce je interpretace kvantitativních dat z růných zdrojů. Ne všechno z nich ale vyčteme a proto pracujeme také s víc softovými, kvalitativními zdroji. Typicky průzkumy veřejného mínění, jako je Market & Media & Lifestyle od Medianu. Kvalitativní data sbíráme ale i u nás, například pohyb po webu pomocí heatmap v Clarity, které nám dávají větší insight do toho, kam lidé víc klikají a co je opravdu zajímá.

Díky kombinaci kvantitativních a kvalitativních dat jsme schopni velmi efektivně rozklíčovat i komplexní otázky, jako proč nějakému webu začíná klesat návštěvnost. Je to tím, že vydáváme méně článků? Vypadl některý z  propagačních kanálů? Nebo nám podsekává nohy nějaký celospolečenský trend? Většinou to bývá kombinace faktorů a my jsme schopni netipovat, ale dát jim jasnou váhu.

Abychom mohli takhle dobře data měřit, předchází tomu pochopitelně pečlivá práce našich kolegů z týmu webové analytiky. Ti zajišťují, abychom měli spolehlivá data prakticky o každém kliknutí a scrollnutí (a navíc hledají posily!)

Jsem hrdá na práci našeho týmu a chtěla bych poděkovat svým kolegům: Lukáš Doffek a Kateřina Zatočilová. Velkým zadostiučiněním a největší pochvalou je fakt, že naši redaktoři s našimi podklady opravdu pracují. Důkazem je, že když nenajdou v mailu svůj report, tak jim chybí a hned se o něj hlásí. 

Přidej se k nám.

Naše práce má každodenní dopad na miliony lidí, a to nejen v Česku. A přestože nejsme startup, technologie a inovace produktů jsou náš denní chleba. Neustále hledáme kolegy, kteří by chtěli tvořit budoucnost obsahu.

PHP Backend Wizard

Rychlost, stabilita a promyšlená architektura

Začni s námi pracovat
Frontend Wizard

Detail, responzivita a čistý kód v jedné linii

Začni s námi pracovat
AI Core Developer

Data, algoritmy a kód, který mění obsah v zážitky

Začni s námi pracovat
Fullstack Wizard

Frontend, backend a dokonalá symfonie kódu

Začni s námi pracovat