MrBeast buduje marketplace

MrBeast, vlastním jménem James Stephen Donaldson, už dávno není „jen“ největší youtuber planety. Je to podnik, trend, žánr i samostatná ekonomika. A teď přidává další ambiciózní projekt: globální marketplace, který má propojit tvůrce s největšími americkými korporacemi.

Marie Texlerová
15.12.2025
MrBeast-marketplace-2025

Na konferenci The New York Times DealBook Summit to potvrdil Jeffrey Housenbold, CEO Beast Industries. Podle něj vzniká dvoustranná platforma, která má tvůrcům otevřít dveře k největším brandům. A naopak gigantům z Fortune 1000 usnadnit orientaci v chaotickém světě influencerů.

Tvůrci jako nová mediální agentura 

Podobné ambice se objevily už v investor decku z počátku roku 2025. Platforma má umět vyhledat tvůrce vhodné pro cíle kampaně, spravovat kampaně napříč platformami a pomáhat s monetizací, růstem sledovanosti a vlastními produktovými launchi.

Z MrBeast se stává konglomerát

Beast Industries už dávno není jen mediální firma s extrémně drahou produkcí. Loňský obrat byl sice přes 400 milionů dolarů, ale vysoké náklady na tvorbu obsahu tlačí na škálování byznysu mimo YouTube. Do portfolia přibývají nové linie jako finanční služby, mobilní operátor, rozšiřování spotřebních produktů (Feastables), akční figurky a televizní show Beast Games na Amazonu. MrBeast tak buduje model, který připomíná hybrid mezi mediálním domem, D2C značkou a technologickým startupem.

Proč zrovna marketplace?

Globální trh influencer marketingu roste nekompromisním tempem. Jen v USA letos podle IAB dosáhne 37 miliard dolarů, a roste čtyřikrát rychleji než zbytek mediálního odvětví.

Značky postupně přesouvají peníze od tradičních médií k tvůrcům, jen ne vždy vědí jak na to. Koordinace stovek tvůrců, jejich analytik, kvalita engagementu, průhlednost dat, to vše může být nepřehledné i pro velké brandy.

MrBeast má oproti konkurenci zásadní výhodu: je největší značkou postavenou na digitálním obsahu s více než 450 miliony odběratelů. Když takový hráč řekne, že rozumí tvůrcům a dokáže je propojit s byznysem, marketéři poslouchají.

Konkurenční boj bude tvrdý

MrBeast ale nevstupuje do prázdného prostoru. Už dnes existují marketplace platformy od velkých reklamních holdingů, interní nástroje TikToku, YouTube či Instagramu a nezávislé agentury s propracovaným matchmakingem.

Jeho značka může být obrovskou výhodou, anebo limitem, pokud velcí hráči nebudou chtít stavět byznys na infrastruktuře, kterou vlastní největší influencer světa.

Tvůrci jako nový Hollywood

MrBeast marketplace není jen další projekt velkého influencera, ale náznak, kam se celý ekosystém tvůrců může posunout. Pokud vznikne infrastruktura, která je propojí s globálními značkami stejně přirozeně, jako dnes fungují mediální agentury, dost možná to změní pravidla hry i pro nás.

Creator Economy
influenceři
tvůrci
MrBeast
Fortune 1000
monetizace obsahu